کفشدوزک

نوشته هائی پر از احساسات ناب

کفشدوزک

نوشته هائی پر از احساسات ناب

نقل راغب

 


جان برافرازم که خالِ سرنوشت
بر من    آن تن   از جدائیها نوشت
رسم بود و   سخت خواند از مکتبش
آنچه می پاید    دورنگیها سرشت
صالح و همره   نزار و بی دیار
رخت بربسته ست   ز رنج بی شمار
کاخ و کوخ و دولت جانان    عدو
فاش گفتم این سخن را   مو به مو
بر منِ زنگی دو عالم    رو به رو
هر چه گفتم باز هم    یک گفته گو
هر چه کم گشتم  ز اصل خویش بود
هر سخن   پایان جمله  هر فرود
هر نگار و هر زَیار و  هر قرار
من زیادت بودم اینک     در فرار
دیگر آن بختِ ملائک پر گشود
روسیاهی   بی قراری پُر ز دود
زخم انسان دردِ پر هوی همه است
ترس ماندن   ترس خواندن این همه است
آنکه فرسود و فسرد از عمر خویش
آن تمام بی شمار    آن مرد ریش
او بیاویزد    غرور سنگ را
با تمام جان خود    تا گورِ پیش


زنده گی   سخت است آواز همه
بِه طلب کن    رنج و عصیان را بنه
زنده گی  مرگ است مزدِ پیشدار
خود به نیکی     نغمه ای دیگر  برار  .

 


۳:۳۰ بامداد
۱۰ فروردین

 

نظرات 1 + ارسال نظر
آدم خوب جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:03 ق.ظ http://www.co.cc/?id=136710


سلام
یک سایت (نام دامنه-دامین) به قیمت شاید ارزانتر از هزار ریال (صد تومان) برای شما
با کلیه قابلیتها و امکانات یک سایت معمولی بدون حق شارژ سالیانه برای شما
درصورت تمایل به من ایمیل بزنید :
babak_friends_account@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد