کفشدوزک

نوشته هائی پر از احساسات ناب

کفشدوزک

نوشته هائی پر از احساسات ناب

و اینک ما

 

به تو نگاه می کنم

                     نمی یابم 

                                 هنوز را     هماره را

         ــ  همان بارقه      چشم در راهِ جنون است .  ــ

تو را پناه می شوم

              زیاده خواهم شاید  .  .  .

                          تو را پناه می شوم  .

    نمی یابم

                       نگاه را    پناه را .

  ــ همان فِراق  مرا عذاب این کنون است .  ــ

                                  فرا یاد آر مرا

مرا

      اینگونه

                 آغازستی

      این چنین پنداشتی

    مرا    فرا یاد آر

               مرا آغاز کن

      نگاهم کن

      پناهم باش

                        زیاده خواهم شاید .

                     مرا بیاغاز

                                  نگاهم کن

                                    پناهم باش !

به من نگاه می کنی

    مرا پناه می شوی

        تو را رها نمی کنم

           زِ من  رهاتر از خودی  .

       مرا    سوار می بری

                  میانِ این پیاده ها

    مرا قرار می شوی

                            ــ  به سانِ گُنگِ شب زده

                                شبی   قراری   به آهی ــ

چنان پناه و همدمی

          برای       ماه و من

            به سانِ خور   می شوی  .

            مرا نگار می شوی

    بیا ز من ز ما رها

    بیا صدا و همصدا

                         تو را رها نمی کنم

                            مرا پناه می شوی .

       به تو   نگاه می کنم

              سواره ای    ز ما رها

      مرا چه ها   نمی کنی ؟

                                 تو را قرار می شوم 

                                    مرا نگار می شوی .

                                        تو را فدا نمی کنم 

                                           ز ما رها نمی شوی !

 

تهی

 

یادگار روزگاران بهی

مانده نقشت   سالهاست بی گفتگو

همرهی از جنس خود     می جویمت

با تأنی با سکوت      کارت چه بود ؟

محو کردی این سرا را     هست و بود

چارگه پنداریم 

جسم تهی

لابد از صاحبدلی    داری خبر

مانده نقشت    در سرای  انتظار

صورتی جز صورتِ خود       وا مَدار

با من آخِر           ماندگاریت از چه بود ؟

یادگار     فرّهی و گوهری

نامده       بازم بری

بی همرهی

نقش تو

آن نقش        بی تار و پودِ دل

ناشده گِل    صد گُلم   بهر چه بود ؟

  بی  تغیُر

سالها را     زنده ای

نقش باشی 

نقش من     بی همهمه

با هیاهو  

در ظُلَم    

نامت  چه بود ؟